Gradska knjižnica Biograd na moru

 

         

"Čovjek najviše nauči u druženju s mudrim ljudima i čitanjem..."

 

O NAMA USLUGE KNJIŽNICA FOTOGALERIJE ZAKONSKI PROPISI ONLINE KATALOG
DOGAĐANJA

19. veljače,

KAKO ZAVOLJETI SEBE

Povodom Valentinova u goste nam dolazi najpoznatiji hrvatski sociolog Bruno Šimleša koji će nam predstaviti svoju najnoviju knjigu Kako zavoljeti sebe. Za razliku od tolikih knjiga samopomoći koje se usredotočuju na sve što morate promijeniti u sebi, sve što je pogrešno u vama ili s vama, ova knjiga slavi i ono izvrsno u vama. Jer upravo tako započinje proces razvijanja ljubavi prema sebi. 


SRIJEDA 19. VELJAČE 2020. U 18 SATI

OBAVIJESTI

20. siječnja,

POZIVAMO UMIROVLJENIKE DA SE PRIJAVE NA BESPLATAN TEČAJ OSNOVA RADA NA RAČUNALU!

Prijavu možete izvršiti dolaskom u Knjižnicu ili telefonskim pozivom na broj 386 487, najkasnije do 15. veljače 2020.

Korisni linkovi
- Biogradski portal eBiograd
- eZadar portal
- Grad Biograd
- Grad Zadar
- Gradska knjižnica Zadar
- Hrvatsko knjižničarsko društvo
- Portal narodnih knjižnica Hrvatske
- Radio BnM
- Zavičajni muzej Biograd
- Znanstvena knjižnica Zadar
Šetalište kneza Branimira 52
23210 Biograd na Moru
tel: 023 386 487
fax: 023 386 487
e-mail: gkbnm@zd.t-com.hr

NAJČITANIJE
ORIS


Kritičari New York Times-a uvrstili su Oris, prvi dio istoimene romaneskne trilogije, među petnaest najznačajnijih knjiga iz pera žene koje oblikuje način na koji čitamo i pišemo u 21. stoljeću. Roman je bio u užem izboru za brojne nagrade, a mnogi su ga časopisi u SAD-u i Velikoj Britaniji istaknuli među najboljim knjigama 2014. godine.
Kad čitate Oris, kao da ste pod vodom i od drugih vas ljudi dijeli nešto gušće od zraka. No književna vizija i prozni stil Rachel Cusk ni po čemu nisu ni mutni ni prigušeni. Posvetite se ovom romanu i uvjerit ćete se da čitate jednog od najpametnijih pisaca današnjice. - Heidi Julavits, New York Times Book Review

U Orisu se ne dogodi gotovo ništa, a čini vam se da se dogodilo sve. Primičete roman licu kao da čitate triler, a junak se koprca u zraku nad zmijskim leglom. - Dwight Garner, New York Times

Oris. Opire se uobičajenim kategorizacijama. Govori o nevidljivosti autora: kako pisati da ne pokažeš vlastito lice. - Kate Kellaway, Guardian

Britanska književnica Rachel Cusk, rođena u Kanadi 1967., napisala je niz hvaljenih romana. Među ranim joj se radovima ističu "Saving Agnes" (Nagrada Whitbread za debitantski roman 1993.), "The Country Life" (Nagrada Somerset Maugham) i provokativni "Arlington Park", koji je naklada Vuković & Runjić u hrvatskom prijevodu objavila 2008. Autorica je kontroverznih ogleda o majčinstvu "A Life’s Work" i raspadu braka "Aftermath". Godine 2003. časopis Granta uvrstio ju je u svoj izbor najboljih mladih britanskih romanopisaca. Formalno i teksturno inovativnu trilogiju "Oris" svjetska je kritika pozdravila kao jedan od ključnih događaja u pripovjednoj prozi prvih desetljeća 21. stoljeća.

OVO ĆE BOLJETI

Kroz dnevničku formu Kay opisuje svakodnevne situacije s kojima se susretao na odjelu ginekologije, na kojem je proveo šest godina stažiranja. Daje i podrobne opise hijerahije u britanskom zdravstvenom sustavu, nelogičan redoslijed napredovanja, odnos politike prema liječnicima, surovost smjena i radnih sati, strašno niske plaće i međuljudske odnose. „Plaća je krajnje neprimjerena u usporedbi s razinom odgovornosti koju imate – doslovce donosite odluke o životu i smrti – osim toga tu je i činjenica da ste na medicinskom fakultetu proveli šest godina, tri godine radili kao liječnik i počeli stjecati poslijediplomske kvalifikacije. Čak i ako mislite da je umjesno donositi kući plaću manju od strojovođe, tu je još uvijek činjenica da ti radni tjedni mogu sadržavati više od stotinu sati bespoštednog šljakanja, što znači da parkirni satovi ispred bolnice zarade po satu više od mene.“
Autorov stil pisanja prepun je ironije i cinizma, svaka vas stranica tjera da vrištite od smijeha, čudite se razini ljudske gluposti i neupućenosti, da biste u konačnici, grcali u suzama. Knjiga prepuna kontradiktornih emocija svakako će vas natjerati da promijenite svoje mišljenje o doktorima i da možda shvatimo da hrvatski zdravstveni sustav i nije toliko loš. „Ovo je jednostavno knjiga o iskustvima jednoga liječnika, svojevrsni osobni uvid u to što sa sobom, zapravo, nosi posao liječnika. Međutim, obećajte mi jedno: kad sljedeći put vlada podigne ruku na javno zdravstvo, nemojte samo popiti priču koju vam serviraju političari. Promislite koliku cijenu plaćaju svojem poslu svi ljudi koji se profesionalno bave medicinom, i kod kuće i u bolnici. Sjetite se da se oni bave apsolutno nemogućim poslom i da pritom daju sve od sebe. Vrijeme koje provedete u bolnici možda će više boljeti njih nego što boli vas.“

U VRTU ČUDOVIŠTA

Adèle samo želi biti lutka, ali ne znamo u čijem će vrtu završiti. Adèle nije samo Emma Bovary, naših dana ona je i Djevojka O, ona je savršen otisak našega sekulariziranoga i otuđenoga svijeta. U vrtu čudovišta nevjerojatno je precizna i odvažna erotska priča, istraživanje ovisnosti, seksualnosti i potrebe jedne žene da se osjeća živom.

Leïla Slimani, autorica svjetskoga bestselera Uspavanka, i u svome prvom romanu U vrtu čudovišta kreće u srce tame suvremenog društva, u pitanje vjere i nevjere, u pitanje dosade u doba kada nam je sve dostupno.
Leila Slimani rođena je 1981. u Rabatu, a od osamnaeste godine živi u Parizu. Radila je kao novinarka za časopis Jeune Afrique od 2008. Do 2012. Objavila je par knjiga eseja i strip Paroles d“honneur. Autorica je dvaju romana U vrtu čudovišta (2014.) i Uspavanka (2016.), koji je osvojio čitatelje i kritiku te nagradu Goncourt za 2016. godinu, a preveden je na više od trideset jezika.

© 2010.-2014. GRADSKA KNJIŽNICA BIOGRAD NA MORU / dizajn i razvoj: KALELARGA.NET